Handelsbetingelser 2024 & 2025

Vær venligst opmærksom på følgende:

Justering af antal

    • Det er muligt at justere kuvertantallet (+/-15%) indtil 5 dage før arrangementet.
    • Kontakt os hurtigst muligt, hvis der ønskes tilføjelse af flere kuverter.

Minimumsbestilling

    • Beløb: Min. 1.250,- inkl. moms (mad og kørsel).
    • Antal kuverter:
      • Brunch- og andre buffeter: Min. 20 kuverter
      • Receptioner: Min. 30 kuverter
      • Middage: Min. 15 kuverter
        (Lavere antal er muligt mod tillæg.)
      • Portionsanrettede frokoster har ingen minimum, men gælder dog min. beløbsgrænse.

Anretning

    • Maden anrettes på porcelæn, stentøj, sølvfade eller i små glas.
    • Ønskes take away emballage, kan dette aftales nærmere.

Mødeforplejning

    • Vores mødeforplejning leveres klar til servering på buffet eller mødebordet.
    • Lune retter leveres lune og vi medbringer buffetvarmere hertil.
    • Menukort til buffet medfølger.
    • Ønsker I at slippe for opvask, kan vi hjælpe – kontakt os for detaljer.

Receptioner

    • Finger food: Bite-size retter, der nydes stående.
    • Buffet:
      • Vi kan opsætte en flot buffet med stativer i forskellige niveauer.
      • Lune retter leveres lune og vi medbringer buffetvarmere hertil.
      • Små servietter og menukort til buffet medfølger.
      • For et eksklusivt udtryk anbefaler vi blomster og duge som tilvalg.
    • Tjener-servering:
      • Retter leveres på flotte fade, klar til servering af tjenere.
      • Små servietter og menukort til tjenere følger med.
      • Vi anbefaler tilkøb af kok til slutanretning på stedet for et mere eksklusivt niveau.
      • Hør os om vores high end niveau

Middage

    • Med kok:
      • Maden anrettes på dine tallerkner eller på lejede tallerkner.
      • Kokken medbringer alle nødvendige redskaber til tilberedning og anretning.
      • Køkkenet efterlades rent (gulvet undtaget), og kokken tager alt med retur.
    • Uden kok:
      • Maden leveres i takeaway-emballage med anvisninger til opvarmning og anretning.

Allergier og diæter

    • Tillæg på 15%-25% for specielle ønsker/allergivenlige menuer.
    • Vi tilbyder også skræddersyede menuer tilpasset dit arrangement.

Levering og afhentning

    • Levering:
      • Transport i special indrettet kølevogne og specialdesignede kasser.
      • Kasser til returservice leveres og skal stables ved afhentning.
      • Oplys om adgangsforhold (trapper, elevator, koder mv.) ved bestilling.
      • Ekstra transportgebyr kan forekomme ved besværlige adgangsforhold.
      • Udlejningsservice kan i visse tilfælde leveres dagen før arrangementet.
    • Afhentning:
      • Returservice afhentes næstkommende hverdag, medmindre andet aftales.
      • Kokken tager det meste retur samme dag, hvis muligt.

Bæredygtighed og genanvendelse

    • Strøm: 100% fra vindenergi.
    • Transport: AdBlue-drevne varebiler.
    • Emballage: Miljøvenlige take away (palmeblade, pap, bambus & træ bestik/både).
    • Råvarer: fokus på lokale og økologiske råvare.
    • Affaldshåndtering: 12 genbrugsprocesser og organisk affald.
    • Køkken og kontor: Miljøvenlig rengøring, papirløse arbejdsgange og digitalisering.

Vi arbejder løbende på at forbedre bæredygtighed, bl.a. ved at undersøge genbrug af tekstiler til uniforme og papir.

Personaleydelser

(Kun ved madbestilling)

    • Priser (inkl. moms):
      • Tjener: 2.525,- for 5 timer (505,- pr. ekstra time).
      • Overtjener: 2.700,- for 5 timer (540,- pr. ekstra time).
      • Kok: 2.600,- for 4 timer (525,- pr. ekstra time).
      • Runner/opvasker: 2.525,- for 5 timer (505,- pr. ekstra time).

50% tillæg efter 9 timer og efter kl. 24.00.

    • Vores team: Velsoignerede i sort/hvide uniformer, medbringer egne redskaber.

Vi følger overenskomst mellem D1 og 3F. Hos Gourmet Catering.

Vi stolte af at være en del af et team af dedikerede medarbejdere og sætter en ære i at behandle vores kollegaer, samarbejdspartner og gæster på samme måde. Det forventer vi også at du som kunde gør!

Afbestilling og ændringer

Hos Gourmet Catering har vi stor forståelse for, at det kan være nødvendigt at ændre datoer og andre praktiske forhold omkring et arrangement.

    • Afbestillingsgebyrer:
      • < 6 uger før: 10%
      • < 14 dage før: 30%
      • < 8 dage før: 70%
      • < 3 dage før: 90%
      • < 1 dag før: 100%

Afbestilling skal ske skriftligt pr. mail.
Små ændringer i kuvertantal (+/-15%) kan foretages indtil 5 hverdage før.

Råvare erstatning

Det kan desværre forekomme, at en råvare mod forventning ikke er til at skaffe. Dette vil vi selvfølgelig informere om inden arrangementet og erstatte råvare med en anden af samme værdi og kvalitet.

Priser og betaling

    • Prisregulering: Årlig justering på ca. 3% ved årsskiftet.
    • Betaling: Faktura fremsendes med 8 dages netto. Mulige betalingsmetoder:
      • Bankoverførsel
      • SWIFT
      • MobilePay
      • Girokort
    • Forudbetaling eller depositum kan opkræves efter behov.

Dobbelttjek venligst dit tilbud inden bekræftelse for at sikre, at alt stemmer overens.

Tak for et godt samarbejde!

Med venlig hilsen, Gourmet Catering

Gratis vin til din næste bestilling

Få en gratis flaske vin med din næste bestilling, som en velkomstgave fra os.